Spaans Concert

Evenementgegevens

Reserveren

Op 25 mei a.s. om 20.00 uur kunt u genieten van het Veldhovens Kamerkoor onder leiding van Peter van Aerts en  samen met Glenn de Roo in de uitvoering van het bijzondere “Romancero Gitano” voor koor en gitaar. Voor dit werk maakte de Italiaanse componist Manuel Castelnuovo Tedesco gebruik van de teksten van Federico García Lorca.

De GitaarBend(e) is het gitaarensemble dat jonge, talentvolle en bovenal enthousiaste gitaristen uit Eindhoven en omstreken samenbrengt. De groep staat onder leiding van Anneloes van Hout, gitarist en docent in Waalre en Eindhoven. De GitaarBend(e) bestaat uit spelers tussen de 12 en 22 jaar die allen klassiek gitaar spelen, beter bekend als nylonsnarige- of Spaanse gitaar; bij uitstek het instrument dat in veel muzikale stijlen een belangrijke plek kent. Het repertoire van de GitaarBend(e) is dan ook divers: popmuziek, Zuid-Amerikaans, klassiek,  en vaak ook met toevoeging van andere instrumenten zoals steelstring, elektrische gitaren of slagwerk.”

Glenn de Roo is een professionele gitarist en docent,  opgeleid aan het conservatorium in Tilburg en aan het conservatorium van Palma de Mallorca in Spanje. Glenn speelt als intermezzo “Asturias” van de Spaanse componist Isaac Albéniz.

Het programma wordt verder aangevuld met prachtige Zuid-Amerikaanse a capella werken door het Veldhovens Kamerkoor:

• “Esta Tierra” en “Paso” (Javier Busto)
  • “Se Equivocó La Paloma” (Carlos Gustavino)
  • “Plenitud Dorada” (Juan Alfonso Garcia)
  • “Si Buenos Aires” (Eladia Blázques)

Toegang:  € 15,= inclusief consumptie. ( € 7,= t/m 18 jaar)

Kaarten zijn te reserveren via het reserveringsformulier of aan de kassa (open 30 min. voor aanvang). Betaling contant of met QR-code.